Nalazite se ovde: Početna / Definicija, Vesti / Pažnja:Dosadni ste – Naučite nas nešto novo

Pažnja:Dosadni ste – Naučite nas nešto novo

U današnjem svetu sve je instant, i sve je na trenutnom “feedback-u” (eng. povratna informacija).  Odrasli smo na tim premisama : pritisneš dugme na daljinskom i upali se televizor,  pošalješ SMS i par sekundi kasnije stigne ti poruka.

Uporedite to sa vremenima kada su se poruke slale pismima, ili zamislite sportistu (npr Novak Đoković) koji bi čekao da prođe cela godina, ili polugodište pa da tek onda dobije povratne informacije o svojoj igri.

Zašto onda roditelji i profesori čekaju da prođe godina ili polugodište pa da onda porazgovaraju o uspehu svojih učenika.

Danas je doba trenutne povratne informacije, učenici i studenti ZAHTEVAJU  da im se da povratna informacija. Isto tako je i PRUŽAJU onim profesorima i predavačima koji žele da je prime.

Inače ih samo ignorišu. A  PAŽNJA    je nova VALUTA u današnjem svetu, i ako želite da Vas slušaju morate im PONUDITI nešto u zamenu. Ako im samo kažete šta da urade, kako da urade i do kada, više nije dovoljno.  Morate im pokazati kako da UČE i kako da shvate RELEVANTNOST  znanja koje im pružate.

 

 

 Louis C K  “Everything is amazing and nobody is happy”

Oni danas uče uz pomoć Interneta i društvenih medija (facebook, twitter, youtube) mnogo brže i praktičnije nego što smo mi učili. 

Imaju mogućnost da uče od prijatelja i poznanika, pa i potpunih nepoznatih  preko cele planete, i dok to rade istražuju, eksperimentišu, “otimaju reč” jedni od drugih i sukobljavaju svoja mišljenja.

Zapitajte se kada ste poslednji put primenili diskusiju u predavanju kao jedan od metoda edukacije.

Da li ste ikad počeli predavanje tipa: Ispitivanje funkcije, tako da otvorite diskusiju da Vam kažu šta već znaju o tome ili da prodiskutujete zašto im je to u praktičnom životu RELEVANTNO da znaju da ispitaju.  Pola sveta nauke počiva na ispitivanju funkcija, i puno praktičnih problema se može rešiti na taj način, ali i dalje 80%  đaka i studenata, uči samo teoriju, i gleda da je zaboravi čim položi.  

 Web sajt NasaSkola.net se trudi da približi đacima gimnazije gradivo na taj način što podstiče “vršnjačko učenje” odnosno promoviše da đaci sami kreiraju predavanja iz oblasti koja je pred njima.  Zapitajmo se da li to otvara jedan od novih pravaca u načinu edukacije.  Pravac u kome profesori podstiču na samostalno istraživanje i eksperimentisanje, i vode đake i studente kroz materiju kao jedan dobar mentor, koji se brine da ne zalutaju sa putanje istraživanja.

To znanje koje trenutno sami stiču nije konzistentno i postoji puno nedostataka, i tu je mesto za pravog profesora i predavača osigurano u budućnosti. 

 Trenutna situacija je takva da od naše dece zahtevamo da “POKLONE PAŽNJU”  učiteljima, asistentima i profesorima, i da ako to ne učine verovatnoća da će uspeti je vrlo mala. Postoje dokazane tvrdnje da je posvećivanje pažnje određenoj materiji u regularnim okolnostima siguran put za uspeh, ipak verovanje da nedostatak apsolutne pažnje je znak “POREMEĆAJA PAŽNJE”,   je pogrešno,  jer svi učimo na drugačiji način.  Dete koje ne obraća pažnju na jednu vrstu stvari, ne znači po automatizmu da neće obraćati pažnju i na druge stvari.  A konstatacija da ceo razred (30 tak djaka, ili ceo amfiteatar studenata) ne obraća pažnju na predavanje je ZVONO ZA UZBUNU i poziv na AKCIJU DA PRIDOBIJETE PAŽNJU.

Probajte da primenite neke od ovih tehnika kako bi ste ZASLUŽILI NJIHOVU PAŽNJU.

  • podstičite njihovu radoznalost i ponudite im informacije do kojih oni sami ne mogu da dođu preko www.google.com za manje od pet sekundi
  • zabavite ih,  dajte im zadatke koji su izazovni ali u isto vreme i zabavni na neki način, (na primer da sami pripreme lekciju za sutra)
  • učinite im život lakšim; dajte im smernice i upustva kako da neke oblasti lakše nauče, kako da ih brže savladaju i primene (dajte im linkove na internetu, pomozite im da rade u grupama)
  • postarajte se da se osećaju ponosnim i posebnim, i edukacija je usluga, pa je napravite tako da za njih to bude  najbolja usluga  koju mogu da dobiju ( pokažite im praktične primene, i neka to bude sa osmehom)
  • Znanje koje im pružate nek bude baš ono koje im u tom trenutku treba, bez suvišnih i nepotrebnih stvari koje će im samo zakomplikovati život

Predavač ili profesor koji ume da prenese u praksu navedene stvari će u modernom svetu samo više napredovati, dok bez primene ovih stvari ih sigurno čeka stagnacija.  Svet se rapidno menja, način učenja i sazrevanja takođe.

Da li ste kao profesor stranog jezika spremni za izazov koji se pojavljuje na sledećem filmu i kako će te ga ISKORISTITI da unapredite Vaš nastavni plan i program…

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...live streaming film Get Out 2017

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tags: , , , , , ,

3 Odgovora to " Pažnja:Dosadni ste – Naučite nas nešto novo "

  1. Moram da priznam da ste me podstakli na razmišljanje,posebno ovaj zadnji film u kome postoji ova sprava koja automatski prevodi sa jednog jezika na drugi. Budući da sam profesorka stranog jezika, sa jedne strane se plašim da bi đaci mogli da je zloupotrebe za varanje, a sa druge strane verujem da bih mogla da je iskoristim da podstaknem kako kazete radoznalost kod njih da više uče.

  2. bijelic says:

    Ivana, “ova sprava” je najobičniji mobilni telefon iPhone. Aplikacija za prevođenje sa španskog na engleski, i sa engleskog na španski, košta samo 5 odnosno 10 dolara. Moguće je kupiti online, tako da očekujte da naši studenti i đaci koji već imaju iPhone je vrlo brzo imaju sa sobom.
    Spremite se za izazove

  3. […] чланак овде. Подели ово:ТвитерФејсбукLike this:Свиђа ми сеБудите први […]

Ceo sadržaj na www.elearning.rs je uslovljen Creative Commons Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija licencom. Što znači da možete umnožavati, distribuirati i javno saopštavati tekstove i radove, ali samo pod uslovom:


• da navedete ime izvornog autora i URL adresu preuzetog dela prema članku
• ne koristite delo u komercijalne svrhe
• delite pod istim uslovima

Creative Commons licenca


Ukoliko želite koristiti sadržaj za druge svrhe, možete nas kontaktirati za odobrenje